آیا گیاهان آپارتمانی می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند؟

آیا گیاهان آپارتمانی می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند؟

 

آیا گیاهان آپارتمانی می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند؟

 

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ویروس آنفولانزا به سرعت در رطوبت بالا بی‌اثر می‌شود. اگرچه می‌توانید یک مرطوب کننده با ظاهر صنعتی برای افزایش رطوبت در خانه خود اضافه کنید، اما گیاهان آپارتمانی با ظاهر جذاب‌تری در دسترس هستند که این توانایی را دارند که به طور طبیعی به هوا رطوبت اضافه کنند.

گیاهان از فرآیندی به نام «تعرق» برای ایجاد رطوبت استفاده می‌کنند. هوای خشک آب را تشویق می‌کند تا از ریشه به سمت ساقه و برگ حرکت کند و از طریق منافذ گیاه که روزنه نام دارد تبخیر شود. تعرق نه تنها آب را به گیاه می‌رساند و به خنک نگه داشتن آن کمک می‌کند، بلکه یک اثر مرطوب‌کنندگی نیز ایجاد می‌کند.

تقریباً هر گیاهی کمی رطوبت به هوا اضافه می‌کند، اما مطمئناً برخی از گیاهان مؤثرتر از بقیه هستند. دکتر بیل وولورتون، دانشمند ناسا، مطالعاتی را در مورد روش‌هایی که گیاهان می‌توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند، انجام داد. او کتابی نوشت که میزان تعرق کلی ۵۰ گیاه را به تفصیل و رتبه‌بندی می‌کند.

سه گیاه توصیه شده در کتاب او را در نظر بگیرید که به طور طبیعی می‌توانند به مرطوب کردن خانه شما کمک کنند.

 

1.نخل آرکا:

یکی از کارآمدترین گیاهان مرطوب کننده نخل آرکا است. یک نخل آرکای شش فوتی تقریباً یک لیتر آب در ۲۴ ساعت منتقل می‌کند. علاوه بر اینکه یکی از کارآمدترین گیاهان مرطوب کننده هستند، نگهداری نسبتاً آسانی دارند. با نور روشن وغیر مستقیم، خاک مرطوب و هرس گاه به گاه، این گیاهان به راحتی می‌توانند رشد کنند.

آیا گیاهان آپارتمانی می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند؟

 

2.نخل بامبو:

نخل بامبو گیاهی مقاوم است. در شرایط نوری مختلف رشد می‌کند، و اگرچه خاک مرطوب را ترجیح می‌دهد، معمولاً می‌توان اجازه داد چند اینچ بالای خاک بین دو آبیاری خشک شود. اگرچه رشد کندی دارد، اما می‌تواند به ارتفاع تا پنج فوت برسد!

3.سرخس بوستون:

یک گیاه آپارتمانی کلاسیک، سرخس بوستون که به آسانی میتوان از این گیاه نگهداری کرد. ایده آل برای آویزان کردن سبدها، برگ‌های سرخس بوستون با افزایش سن به سمت پایین رشد می‌کنند. آن‌ها به نور مستقیم نیاز ندارند و طبق گزارش‌ها مقدار زیادی رطوبت در هوا آزاد می‌کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید